דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפוח הנטוורקינג שלנו - כטיפול בגינת הנוי 

מאת    [ 18/01/2011 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 2395 פעמים ]

טיפוח רשת הקשרים שלנו דומה מאוד לטיפול בגינת הנוי... בגינה ישנם עצים, צמחים ופרחים שונים שכל אחד מהם דורש תשומת לב וטיפול שונה  על מנת שיצמחו ויפרחו. אותו הדבר ברשת הקשרים שלנו. חלק ממערכות היחסים והקשרים העסקיים שלנו דורשים מעט מאוד "תחזוקה", חלקם דורשים יותר בתחילת הדרך ופחות בהמשך, וחלקם ידרשו תשומת לב והשקעה רבה באופן קבוע.
ישנם המסתכלים על נטוורקינג כעל היכולת להתחבר לכמה שיותר אנשים. גישה זו משאירה לנו מעט מאוד זמן להשקיע ולטפח את מערכות היחסים עם האנשים ברשת שלנו. הגינה שלנו תתמלא בעשבים שוטים שיטשטשו את יופיה, אם לא נמצא את הזמן ליחס אישי ותשומת לב לכל אחד מהקשרים שלנו. כל יועץ שיווקי יאמר לנו כי נטוורקינג הוא הבסיס לפיתוח הפעילות העסקית.
אז איך נמנף את רשת הקשרים ונטפח אותה, תוך שילוב רשתות הקשרים שלנו ברשת ומחוצה לה?
ראשית, חשוב שנבין שרשתות הקשרים שלנו ברשת האינטרנט (לינקדאין, פייסבוק וכו') הן כלי אפקטיבי ביותר לתמיכה בפעילויות הנטוורקינג שלנו מחוץ לרשת. שם נוכל ללא השקעה רבה של זמן לעדכן את כל הרשת שלנו בשינויים ועדכונים בסטטוס שלנו, נוכל לפנות אל רבים במקביל, נוכל לתרום לרשת מהידע והנסיון שלנו ולמצב עצמנו בפני חברי הרשת.
הרבה אנשים מנסים דרך קבע להכיר ולפגוש אנשים חדשים ולהרחיב את הנטוורק שלהם על מנץ למנף את פעילות השיווק, תוך הזנחה מוחלטת של האנשים שהם כבר מכירים. אלו שמכירים אותנו, מעריכים אותנו וסומכים עלינו, יביאו ללא ספק את התוצאות הטובות ביותר. לכל אחד מאיתנו מאוד נוח וקל להמליץ ולהפנות למישהו שהוא מכיר היטב וסומך עליו. מנפו את הקשרים הקרובים, אלו שלעתים אתם לוקחים כמובן מאליו ולא ממש מבינים את הפוטנציאל שטמון בהם. חלקם רלוונטים בגלל תחום עיסוקם, אחרים בכלל האנשים שהם מכירים, עסקית, או חברתית. השקיעו את הזמן בלזהות ולהכיר אותם טוב יותר, ותגלו עולם חדש של הזדמנויות.
אבל עוד לפני כן, נכון להתחיל ולבנות "תכנית עבודה". האם אנחנו מבינים באמת מה אנחנו רוצים להשיג מהרשת שלנו? מי קהל היעד, איזה ערך נביא לו, וחשוב לא פחות, איך נוכל אנחנו לסייע לחברי הרשת שלנו לקדם אותם. כי ה- א,ב של נטוורקינג זה הדדיות. ולעתים רבות, נכון להשקיע ולעזור לאחרים, לפני שנתחיל לבקש מהם טובות. זה גם חלק מעבודת המיתוג שלנו.
ונקודה זו מובילה אותי לטיפ הבא – נטוורקינג בונים ומטפחים לאורך זמן, ולא רק כשצריכים את עזרת הרשת. אני מכיר לא מעט שמתעוררים פעם בכמה שנים - כשהם מחפשים עבודה. ואז הם טורחים להתחבר לאנשים, לפגוש ולדבר. זה לא עובד ככה!
וחלק מטיפוח רשת הקשרים שלנו היא להאזין לאחרים, להביע עניין, ולהציע את עזרתכם. אנשים אוהבים לדבר על עצמם, והבעת עניין ואף סיוע לאחרים ביוזמתכם, יבנו ויעמיקו את הקשר, ויובילו לעזרה של הצד השני, באופן מיידי, או בהמשך הדרך.
לא פעם נשאלתי איך אני שומר ומטפח את רשת הקשרים. תכנית עבודה מסודרת, היא הדבר הנכון כמו בכל דבר בחיים. ראשית, הגדירו לעצמכם מעגלי נטוורקינג. לדוגמא, מעגל ה – 10 – עשרת הקרובים או החשובים ביותר ברשת הקשרים שלכם. מעגל ה-50, 100 וכו'. וכעת הגדירו את הפעילות שנכון לכם לבצע מול כל אחד ואחדמן המעגלים. ארוחת צהריים אחת לרבעון. דרינק פעם בחודש. טלפון חג שמח בראש השנה. פרחים ליום ההולדת וכו'. ודאגו לעקוב מתי בפעם האחרונה הייתם בקשר עם כל אחד מאלו, ומתי צריכה להיות בפעם הבאה.
מאוד פשוט - מתכננים, עובדים מסודר ורואים תוצאות.

מאת רונן עפר


הכותב הוא מנכ"ל חברת אפריל לייעוץ שיווקי, חברת בוטיק המתמחה במתן שירותי ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי ופיתוח עסקי, וכן חבר סגל הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
אימייל: ronen@aprilbc.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב